دوازدهم اردیبهشت ماه یاد عبدالحسین نوشین همشهری عزیزمان ومرد جاودان تئاتر ایران گرامی باد
عبدالحسین نوشین به سال 1284 شمسی (1905 میلادی) در خانواده ای تنگدست و زحمتکش در تربت حیدریه تولد یافت. در ایام کودکی پدرش را از دست داد، بعد از آن مدت کوتاهی به مدرسه نظام وارد شد و از آن پس تحصیلات متوسطه خود را در دارالفنون دنبال کرد. در سال 1307 که نخستین گروه محصلین ایرانی به اروپا اعزام شد، نوشین در میان آنها بود. در فرانسه در شهر تولوز، علیرغم میل سرپرست دانشجویان ایرانی در آن ایام (اسمعیل مرآت) به قصد تحصیل تئاتر وارد کنسرواتوار شد، زیرا در کنسرواتوارهای فرانسه شعبه ای برای تحصیل هنر نمایش وجود داشت.
ادامه نوشته
+ نوشته شده در شنبه یازدهم اردیبهشت ۱۳۸۹ ساعت 14:43 توسط کاظم خطیبی
|



باغ ملی شهرستان تربت حیدریه