مهين شهابي درگذشت
خراسان - مورخ سه‌شنبه 1389/06/02 شماره انتشار 17632

مهين شهابي بازيگر پيشکسوت تئاتر ، سينما و تلويزيون ايران صبح ديروز، بعد از گذراندن يک دوران سخت و طولاني بيماري، در سن 74 سالگي درگذشت. بيژن ميراعلايي نوه شهابي دراين‌باره به مهر گفت:ساعت 6 صبح روزگذشته مادربزرگم از دنيا رفتند. در اين چند روز آخر، حال ايشان اصلا مساعد نبود و بعد از تحمل مدت ها رنج وبيماري دار فاني را وداع گفت. مهين شهابي 26 بهمن 88، به دليل سردرد در بيمارستان پارس بستري شد. با انجام آزمايشات پزشکان بيماري وي را تومور مغزي تشخيص دادند که به دليل پيشرفت امکان جراحي وجود نداشت. شهابي از سال 1339 با بازي در فيلم سينمايي "ماجراي جنگل" فعاليت در سينما را آغاز کرد، فيلم‌هاي سينمايي "گاو"، "دونيمه سيب"،" شريک زندگي" "پائيزان" و مجموعه هاي تلويزيوني "شاه دزد"،"آينه"،"بازم مدرسه ام دير شد"، "پاي پياده" و... بخشي از فعاليت اين هنرمند است. همچنين روابط عمومي خانه تئاتر اعلام کرد: پيکر «مهين شهابي» بازيگر تئاتر سينما و تلويزيون، فردا، ساعت 9:30 از مقابل تالار وحدت تشييع مي‌شود. شهابي قبل از بستري شدن در بيمارستان، مشغول بازي در مجموعه تلويزيوني «وضعيت سفيد» به کارگرداني حميد نعمت‌ا... بود اما به دليل ضايعه مغزي از اين نقش کناره‌گيري کرد.

گروه ادب و هنر روزنامه خراسان، درگذشت اين بازيگر پيشکسوت را به جامعه هنري تسليت مي‌گويد.