دنياي شيرين
مرباي زرشك


زرشک علاوه بر فوايد بسياري که دارد، مي‌تواند زينت بخش انواع غذاها و دسرهاي شما باشد. اين روزها که فصل برداشت زرشك تازه در کشور فرا رسيده است، مي‌توانيد از اين گياه خوشمزه براي تهيه مرباي زرشك استفاده کنيد که هم طعم خوبي دارد و هم به سادگي تهيه مي‌شود.

مواد لازم:

زرشك تازه 250 گرم

شكر 700 گرم

آب 2 پيمانه

وانيل يك چهارم قاشق چايخوري

طرز تهيه:

مخلوط آب و شكر را روي حرارت ملايم قرار دهيد و 10 دقيقه بجوشانيد تا شربت قوام آيد. زرشك پاك شده و شسته شده را به مخلوط آب و شكري كه قوام آمده است، اضافه كنيد و به مدت 2 دقيقه بجوشانيد. سپس آن را از روي حرارت برداشته و در صورت تمايل وانيل اضافه كنيد و داخل ظرف در داري بريزيد و مدت 12 ساعت بيرون از يخچال بگذاريد و پس از آن در يخچال نگهداري كنيد.

نکته: زرشك را مي‌توان در ژله، شربت، آب نبات، سس، مارمالاد و لواشك هم مصرف کرد.

زرشك مقوي كبد و قلب است. درد معده را تسکين مي‌دهد. خون را رقيق مي‌کند و از خونريزي مزمن جلوگيري مي‌کند. بنابراين با اين همه فوايد زرشک، توصيه مي‌کنيم از اين گياه پرفايده بيشتر استفاده کنيد.