‎گشايش نمايشگاه صنايع غذايي همدان

همدان ـ خبرنگار اطلاعات: دهمين نمايشگاه تخصصي موادغذايي و صنايع وابسته، پنجمين نمايشگاه شير و فرآورده‌هاي شيري و چهارمين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي در محل دائمي نمايشگاه بين‌المللي همدان گشايش يافت.

گشايش اين نمايشگاه در حالي انجام مي‌گيرد كه به عقيده بسياري از توليدكنندگان عمده موادغذايي، كمبود نقدينگي و سرمايه در گردش از عمده مشكلات صنايع غذايي كشور است.

مسائل مربوط به تأمين اجتماعي، استاندارد، ماليات و تسهيلات، از جمله مسائلي است كه بارها از سوي واحدهاي توليدي موادغذايي به عنوان مشكلات اساسي صنايع غذايي كشور مطرح شده است، علاوه بر آن، مشكلات نقدينگي و سرمايه در گردش واحدهاي توليدي صنايع غذايي و نحوه پرداخت اعتبارات از سوي بانك‌ها به توليدكنندگان كه سير نزولي به خود گرفته نيز از جمله مشكلاتي كه دولت بايد براي آن چاره‌اي بينديشد.

هم اكنون بخشي از كارخانه‌هاي توليد موادغذايي استان با نصف ظرفيت‌‌ توليدي خود فعاليت مي‌كنند.

مصطفي عزيزي مدير فروش و يكي از شركت‌كنندگان در اين نمايشگاه به خبرنگار ما گفت: كشور ما به لحاظ تنوع محصولات و ظرفيت‌هاي كاري، بايد بزرگترين و بهترين كشور صادركننده موادغذايي باشد و دولت بايد براي رفع موانع موجود در صنعت غذايي بيشتر تلاش كند.

وي درادامه افزود: با تشكيل شوراي عالي صنايع غذايي در اتاق بازرگاني هر استان، بسياري از مشكلات اين صنعت، جمع‌بندي و پس از ارائه راهكارهاي كارشناسي، رفع خواهد شد.